Stim foarte bine cat de sofisticat este sistemul de targetare in mediul online: dupa domenii de interes, geografic si chiar si demografic. Un pas foarte mare fata de mediile conventionale: televiziune, ziar/reviste si radio. Un lucru insa nu merita uitat: telefonul. Un segment care a inceput sa capete din ce in ce mai mare atentie in ultima vreme. In primul rand pentru ca piata s-a transformat radical. Si anume din trei motive:
Insa cum ramane cu abonatii "offline", care nu vor sa faca un pas inainte in secolul 21? Merita mentionat, ca rata utilizarii telefoanelor mobile este de peste 114% in Romania, iar numarul mobile browserilor e mult mai scazut, mai ales datorita infrastructurii 3G/Edge oferite de serviciile de telefonie (plus mentalitatea bineinteles).
Despre modalitatile de targetare a abonatilor in partea a 2-a...
- telefoanele "obisnuite" au inceput sa fie schimbate cu smartphone-uri
- internetul mobil a inceput sa castige din ce in ce mai mult teren
- datorita primelor doua, a aparut piata aplicatiilor descarcabile si a webapp-urilor
Insa cum ramane cu abonatii "offline", care nu vor sa faca un pas inainte in secolul 21? Merita mentionat, ca rata utilizarii telefoanelor mobile este de peste 114% in Romania, iar numarul mobile browserilor e mult mai scazut, mai ales datorita infrastructurii 3G/Edge oferite de serviciile de telefonie (plus mentalitatea bineinteles).
Despre modalitatile de targetare a abonatilor in partea a 2-a...
Un comentariu:
Bun articol, astept continuarea. Internetul mobil beneficiaza de atentie si din partea operatorilor de telefonie (care incep sa includa in ofete traficul web - daca acum 2 ani aveam wap unlimited si trafic de 10mb pe luna, acum avem 1GB).
Pe de alta parte avem 3G si HSPDA, fata de cele 20kb ale EDGE-ului de acum 2-3 ani.
Am inceput sa dezvoltam proiecte pentru piata dispozitivelor mobile (cu precadere a liderului de piata in navigare - iPhone-ul) si ne asteptam sa lansam primele proiecte pentru online-ul romansec in luna iunie.
De asemenea, merita menitonate site-urile realitatea, antena3, gsp si altele, care au content pentru mobil.
Un articol in sensul acesta si aici: http://refresh.ro/2009/04/2009-impinge-publisherii-importanti-spre-contentul-mobile
Trimiteți un comentariu