20 aprilie 2009

Targeting Mobile Users - part 1


Stim foarte bine cat de sofisticat este sistemul de targetare in mediul online: dupa domenii de interes, geografic si chiar si demografic. Un pas foarte mare fata de mediile conventionale: televiziune, ziar/reviste si radio. Un lucru insa nu merita uitat: telefonul. Un segment care a inceput sa capete din ce in ce mai mare atentie in ultima vreme. In primul rand pentru ca piata s-a transformat radical. Si anume din trei motive:
  • telefoanele "obisnuite" au inceput sa fie schimbate cu smartphone-uri
  • internetul mobil a inceput sa castige din ce in ce mai mult teren
  • datorita primelor doua, a aparut piata aplicatiilor descarcabile si a webapp-urilor
In al doilea rand, aceste modificari, deschid noi posibilitati in ceea ce priveste targetarea user-ilor. Ca sa incep cu cel mai simplu: companiile au la dispozitie un canal nou pentru a atinge userii...internetul mobil, folosit din ce in ce mai mult. Daca mai angajeaza si cativa programatori, poate sa scrie aplicatii pentru interfata site-urilor proprii. Tip Facebook sau MySpace app. Astfel profiturile din ad-urile de pe site-urile respective pot creste significant. Pe de alta parte, poti sa scrii o aplicatie gratuita, doar ca sa te promovezi, sa mai auda lumea de tine. Multi au recurs la aceasta metoda. Sau daca ai timp si rabdare, poti scrie un intreg sistem de operare, bazat pe aplicatii online, ceea ce a facut si Google cu Android, si sa-ti construiesti astfel un nou segment pentru a valorifica reclamele. Aaa si sa nu uitam ca aplicatiile amintite mai sus, pot si ele sa contina reclame, de ex popularul Tweetie. Cred ca e clar potentialul din acest model de afaceri, si numarul ideilor prin care se poate monetiza internetul mobil.

Insa cum ramane cu abonatii "offline", care nu vor sa faca un pas inainte in secolul 21? Merita mentionat, ca rata utilizarii telefoanelor mobile este de peste 114% in Romania, iar numarul mobile browserilor e mult mai scazut, mai ales datorita infrastructurii 3G/Edge oferite de serviciile de telefonie (plus mentalitatea bineinteles).

Despre modalitatile de targetare a abonatilor in partea a 2-a...

Un comentariu:

Tudor spunea...

Bun articol, astept continuarea. Internetul mobil beneficiaza de atentie si din partea operatorilor de telefonie (care incep sa includa in ofete traficul web - daca acum 2 ani aveam wap unlimited si trafic de 10mb pe luna, acum avem 1GB).

Pe de alta parte avem 3G si HSPDA, fata de cele 20kb ale EDGE-ului de acum 2-3 ani.

Am inceput sa dezvoltam proiecte pentru piata dispozitivelor mobile (cu precadere a liderului de piata in navigare - iPhone-ul) si ne asteptam sa lansam primele proiecte pentru online-ul romansec in luna iunie.

De asemenea, merita menitonate site-urile realitatea, antena3, gsp si altele, care au content pentru mobil.

Un articol in sensul acesta si aici: http://refresh.ro/2009/04/2009-impinge-publisherii-importanti-spre-contentul-mobile