17 aprilie 2009

Simple and Effective Monetization


Intr-un riport publicat de Wall-Street saptamana trecuta, publisherii vorbesc despre faptul ca trecerea de la continutul imprimat la cel online va genera numeroase costuri: in primul rand cel de migrare, si apoi la cel de monetizare...pentru ca vor avea nevoie de idei serioase si inovative pentru a scoate bani din continutul online.

Cert este faptul ca acesti oameni nu se vor stradui prea mult pentru ca pur si simplu e in firea umana de a rezolva lucrurile cat mai simplu, rapid si banal. Datorita acestui fapt, publisherii au recurs la cea mai simpla metoda de monetizare: continut platit, dupa ce si-au dat seama ca daca nici cei de la LA Times nu reusesc sa compenseze pierderile cu reclamele de pe site, ce vor face "cei mici"?

Si vorbind de banalitatea modelului de afaceri, recent s-a propus acest model si in cazul lui Facebook: membership contra sumei de $1 pe luna...ceea ce clar ca pare putin, insa daca luam in considerare un scenariu pesimist: 60% dintre utilizatori platesc pentru acest serviciu si Facebook are un venit lunar garantat de $140 milioane. Pentru un site de social networking care a functionat gratuit pana acum, desi pare banal...e un model de business destul de valoros.

Niciun comentariu: