9 decembrie 2008

Google AdWords Basics - Part 01

In ceea ce priveste mail-urile, ele vin permanent, cu intrebari legate de Google AdWords, si pe baza celor mai frecvente intrebari m-am hotarat ca ar fi cazul sa pornesc un training, pe mai multe etape pe acest subiect.

O sa iau incet, si o sa incerc sa va explic treptat, iar targetul vor fi cei care nu prea au experienta in acest domeniu, sau au nelamuriri legate de AdWords.


Intrebarea cea mai des intalnita este legata de functionalitatea acestor Ad-uri: Unde apar, si care le e rostul? Nimic mai simplu, Ad-urile platite apar in dreapta cautarilor, sau pe site-uri care au codul AdSense implementat (de ex. New York Times sau Realitatea.Net sau chiar acest blog). Ele sunt platite pe click (PPC, CPC) sau afisari (CPM), deci de fiecare data cand omul da click pe acestea, proprietarul Ad-ului plateste o anumita suma pentru Google, sau pentru proprietarul site-ului + Google (in cazul AdSense).

Inca o intrebare, care trebuie clarificata neaparat inainte de utilizarea corecta a acestor Ad-uri: De ce sa dau click pe acelea, cand am rezultatele Google in fata mea (partea stanga)? Cea mai simpla explicatie consta in faptul ca rezultatele generale (din stanga) contin de obicei descrieri legate de cautare (Wikipedia, articole, sau site-ul firmei, care nu intotdeauna se ocupa de comert), iar cele din dreapta cautarilor (AdWords) contin produse sau servicii puse la vanzare.

Atat de simplu. Deci de exemplu daca ma intereseaz un laptop Dell, si caut un test, sau o descriere, o sa iau in considerare rezultatele generale, iar daca vreau sa-l cumpar de la un dealer sau un magazin online, o sa ma uit in partea dreapta, si o sa dau click pe AdWords-ul cel mai relevant din punctul meu de vedere.

Niciun comentariu: