14 decembrie 2008

Web 2.0 Made Easy


Dupa o scurta pauza (am lucrat si eu pe cateva proiecte atat la firma cat si acasa) revin cu a doua cea mai dezbatuta tema in prezent dupa criza financiara: web 2.0 (glumeam:), si cum ajuta acesta antreprenorii sa reduca cheltuielile si sa realizeze profit cu costuri minime de advertising. Intr-un post anterior am explicat care-i treaba cu advertising-ul pe Google, eficienta si beneficiile acesteia.

E timpul sa trecem la web 2.0. Situatia - asa cum o vad eu - este ca multi il folosesc, interactioneaza cu acesta, unii chiar traiesc in el, insa multi nu inteleg la ce se refera termenul. Conceptul a fost "inventat" de Tim O'Reilly, fondatorul O'Reilly Media, si putem afirma ca s-a popularizat singur, prin bloguri, site-urile de social networking, Digg, YouTube, paginile Wiki, online advertising-ul, Flickr, Delicious, Google, Twitter si in general serviciile web + interactiunea intre utilizatori. De fapt userii erau cei care l-au dezvoltat, fiind o platforma la care oricine poate contribui, adaugand, votand sau salvand continut. Cele mai relevante exemple sunt Digg-ul lui Kevin Rose sau BusinessExchange. Idea principala este, ca site-urile sa fie interactive, si userul sa fie implicat in editarea acestora, fapt ce nu tocmai a fost practicata in era web 1.0 (unul dintre principalii factori ce a dus la web bubble burst din 2001).

In ceea ce priveste web 3.0, suntem doar la inceputul acesteia, cloudcomputing-ul (promovat mai ales de Apple si Google) urmand sa se popularizeze si sa se perfectioneze. Oricum, va asigur ca vom avea de a face in viitor cu o platforma foarte interactiva, eficienta si una care totodata nu necesita resurse semnificative din partea userilor (ma refer la resurse financiare si de IT).

Sursa: http://adaptivepath.com/images/publications/essays/What_puts_the_2_in_Web_20.pdf

Niciun comentariu: