1 martie 2009

Google Zurich Office - part 1


De cateva luni au inceput sa circule poze pe Picasa si pe alte site-uri de photo-sharing despre noul office Google deschis in Zurich, Elvetia. Unii m-au intrebat daca chiar toate sediile firmei sunt ca acesta, si cum ar putea sa ajunga si ei sa aiba un job pe acolo?

Trebuie sa va dezamagesc: nu toate office-urile arata ca acesta. Cel din Zurich a primit un accent deosebit, datorita faptului ca este vorba despre un Engineering Office, mai exact despre Europe Engineering Center, iar cei care lucreaza la engineering au nevoie de mai mult confort si relaxare, munca necesitand mai multa concentrare in sine.

Si daca tot am vorbit de engineers, sa va dau cateva detalii despre cum functioneaza lucrurile la Google si sa vedem cum a fost conceput si structurat office-ul din Zurich. Primul lucru ramane foarte simplu - tipic Google. Compania are doua divizii principale: Sales si Engineering. Sales, e tot ceea ce aduce bani pentru Google - AdWords, Business Apps, YouTube si asa mai departe - iar Engineering reprezinta "uneltele" prin care acestea sunt realizate - deci munca programatorilor si a developer-ilor. Produsele si serviciile sunt concepute prin Engineering, si ajung la utilizator prin Sales...iar banii ce intra din Sales, se investesc in Engineering. Cam atat. Seamana cu un cerc vicios, dar una care a reusit sa mentina un business model foarte echilibrat si profitabil.

De fiecare data cand Google deschide un sediu nou, cei de la New Market Operations (in prezent Basak Tamar din UK pentru Romania) fac un studiu aprofundat al pietei respective, de obicei cu 1-2 ani inainte de a intra in regiune. Dupa acesta, Chris Coleman, Head of International Real Estate, este trimis in tara respectiva, sa se familiarizeze cu obiceiurile si cultura locala. In pasul urmator, viitorii angajati sunt consultati de Catarina Onori (Psychologist, Communication Specialist) si sunt supusi anumitor "examene" pentru a intelege mai profund atat viata personala cat si mentalitatea, personalitatea, valorile, preferintele lor. Mai mult, se analizeaza si factorii, care determina angajatii sa devina mai entuziasti, motivati fata de munca lor si ce ii determina sa fie mai productivi.

Analizele au dezvaluit anumite trend-uri in comportamentul si in valorile Zoogler-ilor (Zurich Googlers), si a rezultat ca angajatii vor avea nevoie de un mediu divers dar totodata relaxant, unde se pot simti ca acasa. Pe baza acestora a fost conceput proiectul "Google City" care ocupa in prezent o suprafata de 12.000 m2 in Zurich City Center...

Niciun comentariu: