13 martie 2009

Branding With SEO


Dupa armageddon-ul lui Google de la sfarsitul anului trecut, cand multe site-uri au fost degradate in ceea ce priveste PR-ul, iar inginerii au modificat algoritmul in asa fel incat meta tag-urile sa nu mai aiba un rol atat de semnificativ in cadrul site-urilor, multe companii si detinatori de site-uri s-au orientat catre domain-uri care sunt destul de relevante in ceea ce priveste rezultatele cautarii, aka SEO. 

Din punctul meu de vedere, cea mai mare prostie ce poate fi comisa de o firma. Si daca mergem mai departe, unele dintre ele chiar construiesc intregul brand pe domain-ul site-ului. Nu vreau sa va dau exemple concrete, ca nimeni sa nu se simte ofensat, dar dupa discutiile mele cu brandMor, care la randul lui se ocupa cu brand building, am stabilit ca situatia e destul de sumbra in ceea ce priveste aceste "miscari" nu tocmai rationale.

Totusi, ca sa fie mai clar: cum poti sa ai o companie numita de exemplu search marketing, sau online marketing, doar ca sa apari intre primele rezultate organice Google?!! Bineinteles e mult mai usor decat sa-ti alegi un nume ca AdSense (exemplu simbolic, ca sa nu mai dau idei unora), sa construiesti un brand in jurul denumirii, si sa castigi reputatie in domeniu, implicit link-uri inbound, care sa contribuie printre altele la PR-ul site-ului. Se pare ca pentru unii acesta e o strategie prea complicata, si necesita prea mult efort. E ca si cum ai vinde anvelope si ai avea o firma branduit "vanzarianvelope". Ei, presupun ca pentru unii acest lucru nu inseamna prea mult, insa avand in vedere situatia pietei locale, branding-ul, si mediul online...cred ca ar trebui sa alocam mai multa atentie acestor fapte. Sa fim seriosi, cum poti sa-ti construiesti afacerea pe un nume de domain preferat de Google? 

Cel mai rau caz: un domain X, iar denumirea firmei difera...putin. Imi pare rau pentru aceste companii si pentru imaginea lor, si sfatul meu este ca cei care considera acest lucru, sa se gandeasca de doua ori inainte de a cade in aceasta capcana. Exista numeroase metode pentru a ajunge pe prima pagina intre rezultatele de cautare...

Niciun comentariu: