30 martie 2009

Twitter's Business Model...


Ne intrebam, oare de ce a crescut numarul vizitatorilor Twitter de la 500.000, la 7.000.000 intr-un an, si de ce au aparut peste 47.000 de articole despre site in Google News intr-o luna? Asistam la un hype, stim bine cu totii, iar hype-urile duc de obicei la burst. Speram ca in cazul lui Twitter acest lucru va fi evitat, oarecum, ar fi pacat pentru el.

Evan Williams (Twitter CEO), a declarat saptamana trecuta ca "Site-ul n-are un model de business, de monetizare, si e bine asa cum e." A mai adaugat ca ideile legate de conturile platite premium, sunt doar speculatii, si ca deocamdata nu au de gand sa introduca un asemenea model.

Dupa opinia mea, modelul business a'la EVW e mult mai complex, mai rafinat si mai sofisticat. Doar cateva indicii care m-au adus la aceasta concluzie: de o saptamana serviciul BusinessExchange, unul dintre cele mai mari site-uri de business web 2.0, a fost legat de Twitter, ceea ce inseamna, ca orice comment la un tweeted link va aparea si pe site-ul BusinessExchange, in care, la randul lui, au fost integrate profilurile LinkedIn, ceea ce inseamna ca printr-un click, putem importa profilul nostru in BE...ma aminteste de initiativa OpenID.

Nu stiu daca intelegem acest tip de colaborare si integrare intre sistemele de social networking, care prin efectul sinergiei vor alcatui in curand o singura retea, imensa, fenomen despre care am mai scris, denumit social indexing, si pentru care si Google a depus eforturi mari in trecut. Eu cred, si sper ca acesta va fi modul de monetizare al site-ului, in loc de reclame sau conturi platite, care, sa admitem, este o forma primitiva de a face bani, fata de modelul descris mai sus.

Niciun comentariu: