25 martie 2009

Incompetence in PPC Marketing


Cum stau destul de mult pe net si chiar imi place advertising-ul bine targetat, gen PPC (urasc bannerele flash, iti mananca procesorul, si nervii), ma refer la text-ads, eventual static image ads, dau destul de multe ori click pe aceste reclame. In primul rand pentru ca ma intereseaza, reclamele fiind de obicei bine targetate - de exemplu daca citesc un articol despre netbook-uri, o sa apara ad-uri legate de subiect, ceea ce mi se pare normal sa-mi atraga atentia -, in al doilea rand pentru ca imi place sa testez unele reclame de acest gen, targetarea acestora, relevanta landing page-ului, si sunt chiar curios de ofertele companiilor respective...totusi daca te apuci de advertising, ar trebui sa oferi ceva in plus fata de concurenta.

La noi, cum totul e pe dos, am intalnit numeroase ad-uri, facute "in-house", adica de referenti marketing (in cel mai bun caz), care te duceau ori pe homepage-ul firmei, ori intr-un directory al site-ului, unde gasesti in general toate produsele comercializate...care la randul lui, poate fi considerat o strategie, insa in acest caz trebuie modificat si continutul textului reclamei. Ieri am gasit o reclama AdWords pe un site, cu textul "Laptop-uri, incepand de la 697 RON, livrare gratuita". Cum sa nu dai click pe asa ceva, mai ales cum sunt in cautare de netbook?! Ei, design-ul site-ului era primul indiciu ca ceva n-ar fi in regula, dar am trecut si de asta, cu gandul ca poate e vorba despre un site B2B, care nu necesita atata atentie in privinta acestui aspect. In fata mea erau aproape toate produsele firmei respective, la gramada, fara vreo delimitare concreta, iar in stanga paginii bineinteles categoriile de produse. Dupa ce am parcurs categoria laptop-uri (netbook-uri inclusiv), interesant, dar n-am gasit nimic sub 1.300 RON, iar la conditii de livrare era mentionat clar costul livrarii, suma aberanta de 45 RON.

O dovada clara despre cum sa strici reputatia si imaginea unui sistem foarte bine gandit, functional si pus la punct, si sa pierzi astfel credibilitatea user-ilor atat in sistemul respectiv (ma refer la reclamele PPC) cat si in compania ta. Vorbim despre o reputatie care s-a castigat prin cel mai inalt nivel de targetare, si site-uri relevante pentru utilizatori. Se pare ca incompetenta si neseriozitatea unora poate transforma aceasta comoara intr-o modalitate de a incarca pagini fara vreun sens sau scop, si bineinteles in pierdere de timp pentru utilizatori, si bani aruncati pentru companiile, care au incredere in angajatii sai de la departamentul de marketing...

Niciun comentariu: