4 martie 2009

Google Zurich Office - part 2

...Google City are 5 etaje, fiecare pe o anumita tema. De exemplu tema ultimului nivel reprezinta arta, muzica, iar culoarea dominanta este rosul inchis combinat cu alb. In ceea ce priveste tipul birourilor, observam un mix intre open-plan si cel enclosed. La Google e extrem de important mobilitatea angajatilor, care de obicei schimba birouri de 2-3 ori pe an. La fel de important este si faptul ca aceste birouri desi sa se incadreze in tema amintita, sa ramane neutre ca angajatii sa poate sa le decoreze dupa propriul gust, si sa duca cu ei obiectele personale cand are loc un schimb de birouri.

Google City se imparte in doua spatii diferite semnificate: communal areas si workspaces. Al doilea reprezinta spatiile unde angajatii lucreaza (mai ales pe calculatoare) si acestia au de obicei un spatiu mai mic in favoarea primei categorii. Communal areas, de exemplu The Library (poza) sunt destinate pentru activitati de echipa pentru a le stimula creativitatea si bineinteles productivitatea. Totodata ajuta angajatii pentru a se cunoaste mai bine intre ei si pentru a face posibil comunicare directa intre ei.



Nivelul 4 reprezinta natura. Culori dominanta: verde, galben, portocaliu. Pentru acest nivel au fost concepute anumite spatii inchise, pentru celor care le place sa lucreze singuri intr-o sfera
mai intima.



Nivelul 3...tema: apa, zapada, cer. Culoare dominanta: ghiciti! Rolul ramane cam acelasi: cei care vor intimitate + sunt mai atrasi de aceste culori, o sa-si gaseasca un spatiu perfect de lucru.



Nivel 2. Tema: plaja, soare, nisip. Culori: galben, portocaliu. Nivelul e plin de camere de conferinta, whiteboard-uri pe perete si aici se afla renumitul "Tech Stop" cunoscut si din celelalte office-uri Google. Coincidenta: Tech Stop-ul este de fapt un beach bar, care se adapteaza perfect in tema generala a nivelului. Aici se repara hardware-ul si se instaleaza softurile, ca angajatii sa nu mai piarda timp cu asemenea activitati. Tot pe acest etaj se afla si Water Lounge-ul, un spatiu comunal destinat special pentru relaxare.



Ultimul, si de fapt primul nivel...tema: culturi ale lumii. Nivelul fiind plin de communal areas care incurajeaza munca in echipa si creativitatea, demonstreaza de fapt ca munca si distractia sunt doua concepte care coexista si intr-un mediu potrivit sunt cheia unui afaceri de succes.



Tot pe acest nivel se afla si camera de masaj, unde angajatii pot beneficia de diferite tipuri de masaje, prin mana unor profesionisti in domeniu.



Ultimul lucru: mancarea, care la Google este considerat un factor signicant. In primul rand pentru ca reprezinta o necesitate cheie in randul angajatilor, in al doilea rand acestia pot sa schimba idei si sa comunice liber intre ei la masa, astfel ajutand la crearea unor idei noi.



Daca v-am convins si vreti sa ajungeti ingineri de software sau account strategisti la Google, doar trebuie sa treceti de cateva interviuri si teste...cam dificile. Experienta mea la aceste interviuri gasiti aici.

Niciun comentariu: