19 ianuarie 2009

Google Job Interview - Part 1


Din experienta mea personala vreau sa descriu cateva lucruri importante, in cazul in care ajungeti la un interviu Google (daca vi se alege CV-ul din cele 1,2 milioane depuse anual).

1. In primul rand veti fi contactati prin telefon de un Google Recruiter, care va ramane mentorul persoanal pe intreaga perioada a recrutarii (pentru programe de colaborare 2-3 interviuri + 2-3 teste, in general 5-6 interviuri + 2-3 teste, iar pentru pozitii de manager 12-16 interviuri + 6-8 teste - go for it!). Recruiter-ul poate fi contactat oricand prin telefon sau mail, si va fi de foarte mare folos, cu raspunsuri rapide pentru orice intrebare legata de interviuri. Bineinteles, va contacteaza si el periodic cu scop de informare, si sunt extrem de politicosi (de ex. iti multumeste daca raspunzi la telefon si te intreaba de 2-3 ori daca nu te deranjeaza cumva - am avea ce invata la capitolul cultura).

2. Sa va asteptati la teste destul de grele, care trebuie rezolvate pana la primul interviu, si necesita o intelegere profunda a tot ceea ce inseamna politica Google, AdWords, AdSense ,iar eu personal am avut nevoie si de cunostinte legate de Google Enterprise Solutions.

3. Intrebarile sunt destul de interesante. Puteti gasi exemple aici si aici, si s-ar putea sa aveti norocul sa mai nimeriti una dintre ele, dar de obicei au ei o sursa proprie pentru aceste "ocazii".

4. Celelalte intrebari sunt legate mai ales de politica si solutiile oferite de Google, dar sa nu va asteptati la intrebari de genul: "Pentru ce se foloseste Google Desktop?", ci mai degraba "How would you monetize or make money out of Google Desktop, since it is a totally free application?" (asta am nimerit-o eu printre altele).

5. Nu va complicati cu cravata, sacou, etc. Din mail reiese clar: "Dress code: Whatever you feel comfortable in Tamas – we care more about what you have to say than what you're wearing!" Dupa cateva saptamani mi-am dat seama ca chiar nu le place aceasta tinuta, ceea ce reiese clar si din prinicipiile Google: "Serious without a suit!"

Si ca postul sa nu fie prea lung...partea a 2-a in cateva zile.

Niciun comentariu: