10 ianuarie 2009

10% Chrome For 2009


Printre previziunile cele mai importante ale gigantului Google pentru anul 2009, apare pe locul intai faptul ca Chrome va reusi sa atinga cota de 10% pe piata de browsere, si alte tampenii scrise de blogger de ex. ca Marissa Mayer va pleca din companie, sau ca search engine-ul va pierde teren fata de Live Search (care la randul lui poate va castiga pe segmentul mobil datorita contractului cu Verizon, dar acesta nu va afecta doar o mica parte a pietei de mobile internet searching).

In ceea ce priveste previziunea legata de proiectul Chromium, cert este faptul ca Google a inceput sa faca eforturi serioase de la lansarea publica la conferinta LeWeb a browserului Chrome, si sursele afirma ca se pregateste lansarea si pe platformele Mac si Linux, browserul fiind criticat mai ales pentru absenta suportului Macintosh. Ramane de vazut modul in care Chrome va fi promovat, si trebuie mentionat faptul ca Google a fost acuzat pe numeroase bloguri si site-uri de specialitate, ca incepe sa devina si sa se comporte ca un Mini-Microsoft prin felul in care promoveaza acest produs.

In primul rand - renumit de politica "Don't be Evil!" si "Business is Fun!" - gigantul a inceput sa "impinga" Chrome-ul catre utilizatori prin metode destul de agresive cunoscute din perioada de expansiune al lui Microsoft: in primul rand, serviciile Google ignora browser-ul Internet Explorer 6, si atrage atentia utilizatorilor, ca GMail si alte servicii oferite de ei ruleaza mult mai rapid pe Firefox (fiind finantat tot de Google) sau Chrome. Chiar ofera utilizatorilor posibilitatea sa downloadeze una dintre cele doua browsere in schimbul IE6.

Pe de alta parte, Google a incheiat contracte cu mai multi producatori de PC, ca browser-ul de baza pe notebook-uri sa fie Chrome. Si daca mergem mai departe, observam ca Firefox din pachetele Google descarcabile (impreuna cu alte aplicatii) a fost inlocuit recent de Chrome, a carei Pre-Beta 2.0 a aparut de 2 zile cu imbunatatiri significante de genul full-page zoom (nu doar textul ci si pozele, videourile etc.), form autocomplete (nu e mare minune, dar lipsea), dar cel mai important si interesant mi se pare functiunea "profiles", care permite crearea setarilor diferite pentru fiecare utilizator.

Concluzie: daca cei de la Google vor urma o asemenea politica in proiectul Chromium pe tot parcursul anului 2009, la finele acestuia au sanse serioase chiar sa treaca peste nivelul de 10%.

Niciun comentariu: