17 ianuarie 2009

Social Planecrash


Cu totii am ramas socati (nu neaparat in sensul negativ al cuvantului) dupa aterizarea fortata al avionului Airbus A320 in raul Hudson (intre NYC si New Jersey). Mai tarziu am aflat cum a inceput sa se raspandeasca stirea prin lume, si as dori sa va dau cateva exemple in acest sens, ca cei cu mentalitatea mai deschisa si cu putina fantezie sa-si dea seama de puterea adevarata si potentialul din web 2.0.

Dupa 5 minute de la aterizarea in Hudson al avionului, cei din NYC au inceput sa atraga atentia "follower-ilor" pe Twitter, ca ceva nu e tocmai in regula pe rau, si spera ca nu s-a intamplat nimic serios.

Prima poza despre incident nu a fost publicat de Associated Press, ci un barbat care era pe un comp pe Hudson, a facut o poza, si l-a upload-at pe TwitPic. Astfel, toata lumea stia deja ce s-a intamplat, si din acest moment traficul pe internet a inceput sa creasca, toata lumea fiind online, asteptand cele mai noi update-uri. Mai tarziu serverele TwitPic s-au si blocat, pentru ca CNN si restul canalelor de stiri au preluat aceasta poza, precum si cele uploadate pe Flickr si pe iReport.

Cele descrise mai sus s-au intamplat in 10 minute de la producerea accidentului, iar in 15 minute au aparut si video-urile pe YouTube.

Pilotul avionului a devenit erou national in State, iar social webbing a capatat titlul de principala sursa de informare. Va fi interesant daca acest fenomen va evolua in continuare intr-o asemenea directie.

* articol preluat de la sursa anonima

Niciun comentariu: