15 ianuarie 2009

The Google Crisis


Google aseara a anuntat ca va face "o mica" restructurare in ceea ce priveste portfoliul de produse si servicii pentru a nu avea probleme de finantare in perioada care urmeaza. Interesanta miscare in cazul lor...cei curiosi sa mai arunce o privire la rezultatele financiare semestriale ale companiei, si vor intelege de ce.

Cert este faptul ca Google va renunta la anumite produse, de exemplu Google Video Upload, care deja simte impactul YouTube de cand acesta a fost achizitionata. Va mai renunta la Google Catalog Search, executivii afirmand "It was a great experiment" (tehnologia fiind implementata pana la urma in Google Book Search) si la Google Notebook, pe care l-am folosit destul de des, si chiar mi-a parut o idee interesanta, dar oricum produsul va fi inlocuit de Tasks in GMail si de Google Docs in general.

Dogdeball n-a reusit sa castiga teren, datorita dominatiei Twitter (desi cele doua difera mult), la fel ca si MashUp Editor sau Jaiku.

Google Knol, care pare a fi o alternativa la Wikipedia (doar o varianta mai interactiva cu accente web 2.0 si de social networking, prin adaugarea profilului celui care a scris articolul, astfel userii din acelasi domeniu de interes pot sa interactioneze si sa comunice) se asteapta la acelasi soarta din pacate.

Mi se pare interesant ca idei geniale de acest gen sa nu aiba public, si ca trebuie inchise proiectele la un moment dat. Oricum, parerea mea este ca Google a facut o greseala cand a inceput sa investeasca in atatea proiecte paralel, motivul pentru esecul ulterior fiind clar: userii pur si simplu nu pot sa tina pasul, nu realizeaza ca au la mana atatea posibilitati, si mai ales la unele (Knol, Dodgeball sau Jaiku) nu se transmite prea clar mesajul brandului. Utilizatorii nu-si dau seama ca e vorba de un produs Google, datorita denumirii si a procesului de promovare. Ei, se mai intampla...si cei mari fac greseli.

Bineinteles, au pornit deja zvonurile prin bloguri, site-uri etc, ca Google incepe sa simta efectele crizei. Incepe, fara indoiala, ca si restul companiilor (aruncati o privire la graficele de performanta ale actiunilor la oricare dintre firmele din domeniu), insa Google ramane mai destept la acest capitol, pregatindu-se pentru perioada care urmeaza. Vom vedea exact intr-o saptamana rezultatele financiare al gigantului pentru ultimul semestru din 2008, insa miscarile Google ne atentioneaza asupra unui singur fapt, subliniat si de analistii economici: "The worst is yet to come."

Niciun comentariu: