2 februarie 2009

Who's Growing Now?


Potrivit Wall-Street Romania si Italia au obtinut cele mai mari cresteri in ceea ce priveste numarul utilizatorilor Facebook in T4, 2008. Ne mandrim...clar (ca si de cea mai mare crestere economica din Europa). Nu trebuie sa fi nici matematician, nici economist sa-ti dai seama ca e mai usor sa ajungi de la zero la n, decat de la 13 la n (explicatie banala, dar macar pe intelesul tuturor). Faptul, ca Facebook a inregistrat o crestere in Romania doar in ultimul trimestru in 2008 mi se pare jalnic, si nu reflecta altceva, decat faptul ca suntem in urma celorlalti si cu trend-urile web. In ceea ce priveste Italia - a doua Romanie - situatia ramane acelasi, la care se adauga numarul scazut de utilizatori generali.

Cum ramane insa cu restul lumii??? Daca am intreba un webster (ma refer la cei care petrec mai mult in fata internetului decat domnul W. pe terenurile de golf), ar zice clar ca Facebook a inregistrat cea mai mare crestere, Twitter bineinteles, LinkedIn (datorita si crizei), Blogger (somerii stau acasa si s-au apucat de bloguri) si Goooooogle (ma refer la produsele si serviciile furnizate).

Ei, nu chiar! Datele oficiale reflecta alte tendinte pe acest segment. In primul rand Break Media (crestere de 279%) si Glam Media (144%) au inregistrat cele mai mari cresteri, pe langa CBS Corporation, WordPress si chiar Facebook (57%).

Nu tocmai la ce ne-am asteptat, si de data asta le transmit celor de la Wall-Street sa nu se mai mandreasca cu asemenea date, ca ne strica si mai mult imaginea (cat ne-a mai ramas) pe aceasta nisa.

Niciun comentariu: