15 februarie 2009

Twitter vs Google


Twitter isi traieste zilele de succes, clar! Eu, care-mi place sa socializez (mai putin online - ma refer la porcarii de genul hi5, etc), am gasit acest service de microblogging destul de interesant. E amuzant si util totodata. Util, pentru ca putem afla informatii destul de rapid...informatii, care au un rol foarte important in viata noastra de zi cu zi.

Nu trebuie sa uitam insa un lucru: "there's no such thing as a free lunch", si pornind pe acest principiu, nimic nu e creat sa functioneze gratuit. La fel si cu Twitter, Google etc. De ce le mentionez pe astea doua? Simplu: amandoua functioneaza (deocamdata) gratuit (era vorba ca Twitter sa fie contra cost pentru publicitari si pentru cei din media, dar pana la urma a ramas gratuit), si prin acesta au acelasi scop: culegerea informatiilor despre utilizatori. Informatia fiind cea mai valoroasa "unealta" in ziua de azi, parerea mea e - si am vazut la Google personal - ca cei doi jucatori online stiu bine ce si cum fac, si cum vor valorifica aceasta resursa in viitor. Pornind de la aceasta similaritate, au inceput si zvonurile cum Google ar fi un potential cumparator pentru Twitter in 2009.

Dar sa ramanem la subiect, si sa vedem ce iese din combinarea acestor doua medii: Google stie ce-i intereseaza pe utilizatori dupa search query-uri, iar Twitter stie ce se intampla cu utilizatori in fiecare moment al zilei. Google - prin serviciile lansate recent - le poate si localiza. In plus trend-urile si comportamentul utilizatorilor poate fi observat prin cele doua servicii...comportamente din care pot fi formate diferite modele si tipuri de utilizatori/consumatori, care la randul lor pot fi de folos in campaniile de online marketing. Nu stiu cine ramane impresionat de aceste posibilitati, dar ca sa va dau un exemplu clar: online advertiser-ii pana in 2004 s-au bazat pe idea ca in weekend se fac cele mai multe cumparaturi, si de aceea cele mai multe bannere si reclame trebuie sa ruleze in weekend. Google a schimbat cu 180 grade aceasta perceptie, dupa ce a publicat cateva date despre traficul online din timpul saptamanii, din care reiese ca in weekend-uri scade utilizarea internetului cu peste 30%.

Acesta era doar una din trend-urile observate de gigant (multe nu pot fi publicate), si nu dau jumate de an, si si Twitter va fi capabil sa observe si sa analizeze asemenea miscari (serviciul fiind relativ nou pe piata). Pe de alta parte Twitter are posibilitatea de a observa viteza de circulare a informatiei si reactiile user-ilor la acesta. Intrebarea eterna: Oare merita? Cei cu o fantezie mai pornita o sa stie raspunsul...

Niciun comentariu: