17 februarie 2009

Why is MyTracks aTipical?


Eu, care sunt fan Google la randul meu, datorita inovatiei si ideilor (CloudComputing, GeoLocalization, AdInnovation) promovate de companie am ramas destul de dezamagait dupa ce Dylan Casey - product manager la Google - a prezentat MyTracks pentru Android, o aplicatie care s-a nascut din popularul sistem 20-80 a'la Google.

Aplicatia era conceputa sa foloseasca GPS-ul integrat in Android (in telefonul fizic, ma rog, G1, Samsung, Huawei si asa mai departe), si sa ajute mai ales biciclistii si alte activitati tip outdoor. E o opinie subiectiva, dar mie personal nu mi-a placut faptul cum era prezentat mini-aplicatia: in primul rand parca ar fi inovatia anului, si ar fi primul lucru ce trebuia dezvoltat pentru Android OS. Un pas destul de atipic pentru Google!

Totusi, pentru cei care considera aceasta functie o noutate, trebuie sa mentionez faptul ca eu folosesc acest tip de serviciu pe BlackBerry-ul meu de peste un an. Aplicatia e la fel de simpla si "utila": vara trecuta (cand am mai avut timp de asa ceva) am fugit in fiecare seara peste 7-8 km, impreuna cu un coleg + BlackBerry-ul mentionat. GPS-ul inregistra atat ruta, cat si viteza actuala, medie, inaltimea, distanta, directia (in general datele masurate de un GPS), si bineinteles caloriile arse (!!!). Aveam motivatie...care a crescut dupa ce am salvat si am exportat fisierele in format .kml, le-am uploadat pe Google Earth, unde am vazut clar ruta, si am publicat acesta pentru a intra in competitie directa cu alti useri care foloseau tot aceasta aplicatie. O sa va mirati cati erau doar din Romania care au votat langa aceasta combinatie. Doar din Ardeal erau peste 30 de utilizatori. Si peste 7-8 din Suceava. Un numar destul de mare avand in vedere popularitatea BlackBerry si sporturile outdoor in tara. Eram un "runner digital" - fapt ce mi-a fost reprosat de catre un runner veteran (si avea perfecta dreptate). Am putut trimite fisierele prin mail, sa public pe site-uri de specialitate, si asa mai departe. Deci...ma intreb eu...care-i idea cu MyTracks? 

Un comentariu:

Anonim spunea...

Aplicatia mi se pare foarte utila, folosesc versiunea pentru iPhone de aici http://sites.google.com/site/iphonemytrack/